Ambrose Akinmusire Quartet

Ambrose Akinmusire Quartet

Bilety na koncert 
60 zł – ulgowe* dla studentów, uczniów, seniorów, na Kartę Dużej Rodziny – tylko w kasie Klubu
90 zł – super zniżka* na Kartę do Kultury – tylko w kasie Klubu
100 zł – bez zniżek – w sklepie internetowym i w kasie Klubu

Informacja o karnetach

60 zł, 90 zł, 100 zł
Kup bilet

Ambrose Akinmusire Quartet


  • 12.07.2021 | 20:00

  • Skład

    Ambrose Akinmusire Quartet / All That Jazz
    Ambrose Akinmusire – trąbka / Sam Harris – fortepian / Matt Brewer – kontrabas / Justin Brown – perkusja 
     


Wychowanek Instytutu Jazzu imienia Theloniousa Monka, gdzie pobierał nauki między innymi u Herbiego Hancocka, Wayne'a Shortera i Terence'a Blancharda; współpracownik Joshuy Redmana, Vijaya Iyera czy Esperanzy Spalding; zdobywca niezliczonych nagród. Ambrose Akinmusire ma dopiero trzydzieści dziewięć lat, a już zdołał zmienić oblicze jazzu. Udowadnia, że jest jednym z najlepszych muzyków w swoim i w jakimkolwiek innym gatunku. Nie sposób ograniczyć jego emocji czy też emocji słuchaczy, kiedy zanurzamy się w tej śmiałej, satysfakcjonującej, doskonale wykonanej muzyce - zachwalał Will Layman z portalu Pop Matters.

W jego oficjalnym bio na stronie artysty czytamy: Podczas swojej 15-letniej kariery Ambrose Akinmusire paradoksalnie sytuował się zarówno w centrum, jak i na peryferiach jazzu, ostatnio pojawiając się w kręgach muzyki klasycznej i hip-hopowej. Nieustannie poszukuje nowych paradygmatów, po mistrzowsku wplatając inspiracje z innych gatunków, sztuki i ogólnie życia w kompozycje, które są tak poetyckie i pełne wdzięku, jak odważne i niezachwiane. Jego niekonwencjonalne podejście do dźwięku i kompozycji sprawia, że ​​regularnie pojawia się w ankietach krytyków. (…) Motywowany przede wszystkim duchową i praktyczną wartością sztuki, Akinmusire chce usunąć otaczający jego muzykę mur erudycji. Dąży do tworzenia bogato teksturowanych, emocjonalnych krajobrazów, które opowiadają historie społeczności, rejestrują czas i zmieniają standard. 

O jego ostatnim albumie Dionizy Piątkowski pisze: „Mocny, jazzowy manifest nagrał amerykański trębacz i kompozytor Ambrose Akinmusire. Sesja zrealizowana przez kwartet (pianista Sam Harris, basista Harish Raghavan i perkusista Justin Brown) doskonale wpisuje się w bunt pokoleniowy Black Lives Matter  i być może stanowi ważny epizod także dla jazzu współczesnych Afro-Amerykanów. (…) 
Ambrose Akinmusire to jeden z najlepszych trębaczy swojego pokolenia, gwiazda Blue Note Records i bywalec najważniejszych sal koncertowych. Docenia się również społeczny wydźwięk jego twórczości, będącej głosem afroamerykańskiego społeczeństwa  i manifestów ze sztandarami Black Lives Matter  (…), którego celem jest walka z przemocą wobec osób czarnoskórych i z rasizmem systemowym. Ruch regularnie organizuje protesty przeciwko brutalności policji wobec osób czarnoskórych oraz przeciwko nierówności rasowej w amerykańskim systemie społecznym. Ambrose Akinmusire swą grą oraz kompozycjami manifestuje świat Afro-Amerykanina ukazując najlepsze i najgorsze chwile kraju, w którym przyszło mu żyć. Blisko godzinę „nowej” muzyki trębacz i kompozytor wykorzystuje do głoszenia haseł zmieniających kształt sztuki. Podobnie jak poprzedni  album „Origami Harvest”, najnowszy  „On the Tender Spot of Every Calloused Moment” jest sesją zrodzoną z niezwykłych emocji i wydarzeń z życia dzisiejszych Afro-Amerykanów. (…)
Zachwyt publiczności i krytyków jest zgodny: The New Yorker określił Akinmusire jako „porywającego młodego trębacza i doświadczonego lidera zespołu, którego grę cechuje wyjątkowy blask”; natomiast  Down Beat opisuje jego grę jako “olśniewającą i pozbawioną nieśmiałości – męską, wciągającą, o zdecydowanym brzmieniu, miękkim frazowaniu i skłonności do używania dużych skoków interwałowych” i konkluduje “widać jasno, że mamy tu do czynienia z bardzo specjalnym i osobistym spojrzeniem na jazz, z wizją jazzu wykraczającą poza przyjęte schematy, szerszą i zawierającą poważny ładunek intelektualny przekraczający granice sesji nagraniowej“.
Dionizy Piątkowski / jazz.pl