Gadt, Chojnacki, Gradziuk / Renaissance Gesualdo

Gadt, Chojnacki, Gradziuk / Renaissance Gesualdo

E -bilety: 20 i 15  zł na 13.05.2021

(obejmują 2 koncerty danego dnia: Dominik Wania Solo i Gadt, Chojnacki, Gradziuk ) – tylko w sklepie internetowym

 

 

Informacja o karnetach

e-bilety na transmisje koncertów (obejmują 2 koncerty danego dnia) – tylko w sklepie internetowym 15 zł – przedsprzedaż do g.20.00 na dzień przed koncertem 20 zł – sprzedaż kończy się godzin

20 zł / 15 zł
Kup bilet

Gadt, Chojnacki, Gradziuk / Renaissance Gesualdo


  • 13.05.2021 | 20:30

  • Skład

    Zbigniew Chojnacki – akordeon, elektronika / Krzysztof Gradziuk – perkusja / Anna Gadt – głos
     


Pierwszego dnia Festiwalu wystąpi także trio znane już gdańskiej festiwalowej publiczności: Anna Gadt, Zbigniew Chojnacki, Krzysztof Gradziuk. Zagrają nowy materiał „Renaissance Gesualdo”, inspirowany i bezpośrednio nawiązujący do twórczości Carlo Gesualdo da Venosy, włoskiego kompozytora epoki renesansu, postaci nietuzinkowej i kontrowersyjnej, do którego twórczości odwoływali się m.in.: Monteverdi i Jan Sebastian Bach. 

Muzycy tworzący trio są doskonale znani publiczności Festiwalu. Perkusista Krzysztof Gradziuk jest członkiem zespołu RGG i w majowej edycji Jazz Jantar wystąpi dwa razy.
Liderką trio jest Anna Gadt, improwizująca śpiewaczka, wokalistka jazzowa, pianistka i kompozytorka. W swym dorobku posiada sześć autorskich płyt. W 2018 roku była nominowana do nagrody Fryderyk w kategorii Artysta Roku. Obok własnego kwartetu jest pomysłodawczynią tria Renaissance. Od wielu lat ściśle współpracuje z Międzynarodowym Festiwalem Muzyków Śpiewających "Voicingers". Współpracowała m.in. z Markusem Stockhausenem (festiwal Jazz Juniors), Liberty Ellmanem (Jazz Jamboree), Pawłem Mykietynem (opera "Czarodziejska Góra", "Wyliczanka"). Oprócz tradycyjnie rozumianego śpiewu, poszukuje nieoczywistych brzmień i technik wykonawczych. Inspiracje czerpie z wszelakich sztuk, literatury i życia. 
Jazzarium.pl napisało o niej: „Wokalistek o podobnie interesującej wizji twórczej drogi czy też podejmujących równie oryginalne wyzwania artystyczne jak Anna Gadt jest na scenie jazzowej niewiele. Choć w swojej twórczości posługuje się także tradycyjnie rozumianym śpiewem, artystka najbardziej zainteresowana jest wokalną improwizacją – w poszukiwaniu nieoczywistych brzmień stale rozwija techniki wykonawcze pozwalające jej rozwinąć pole ekspresji. Na scenie Anna Gadt nie ogranicza się wyłącznie do roli solistki: improwizując, często traktuje swój głos w sposób równorzędny z tonami instrumentów grających z nią muzyków i wchodzi z nimi w głębokie dźwiękowe współbrzmienia..."
Akordeonista Zbigniew Chojnacki o sobie mówi: „muzykę oraz dźwięki postrzegam swobodnie i umownie, najistotniejszy jest dialog i spotkanie z drugim człowiekiem. Każda forma wydawania dźwięku, jest ułatwieniem nawiązania kontaktu z ludźmi.” Inspiracje czerpie z elementów najczęściej niezwiązanych bezpośrednio z muzyką, jak sam mówi: „stara pralka, źdźbło trawy, warkot silnika autobusu, a nawet zwykle krzesło na środku sceny mogą być inspirujące.'' Współpracował m.in. z Michałem Urbaniakiem, Zbigniewem Namysłowskim, Adamem Pierończykiem, Anną Gadt czy Warsaw Improvisers Orchestra. Współtworzy grupę Backspace, która określa swoją grę jako improwizowana muzykę współczesną.

Premiera
Sygnowane: Avant Days